Leximi i një tregimi ose një përralle është shumë i mirë. Por është po aq mirë t’i dëgjosh ato. Për këtë arsye, është kaq e rëndësishme që nëna dhe babai t’u tregojnë përralla fëmijëve. Një demonstrim tjetër i efektit pozitiv të leximit dhe dëgjimit vjen nga një studim i kryer nga një ekip studiuesish nga Universiteti i Kalifornisë në Santa Cruz dhe botuar në “The Journal of Neuroscience”.
Si u zhvillua kërkimi
Hulumtimi u krye në një grup vullnetarësh. Autorët, nën drejtimin e Dominic Massaro, fillimisht i ftuan ata të vizitojnë The Moth Radio Hour, një faqe në internet ku folës të ndryshëm tregojnë një histori të shkurtër autobiografike. Pastaj ata shtypën tekstet që vullnetarët kishin dëgjuar në internet dhe u kërkuan që t’i lexonin. Koha që i kushtohej leximit ishte e kontrolluar në mënyrë elektronike, kështu që ishte e ngjashme me atë që i kushtohej dëgjimit. Si gjatë dëgjimit ashtu edhe gjatë leximit, vullnetarët iu nënshtruan imazheve funksionale të rezonancës magnetike të trurit. Qëllimi ishte të kuptohej se cilat fusha u aktivizuan gjatë dy aktiviteteve.
Çfarë ndodh në tru
Duke analizuar rezultatet, ekspertët zbuluan se dëgjimi dhe leximi i një teksti janë përvoja të ngjashme emocionale dhe njohëse. Në fakt, gjatë këtyre dy aktiviteteve aktivizohen të njëjtat zona të trurit (plus disa të ndryshme), të tilla si kryqëzimi parietal i përkohshëm, gyrusi këndor, korteksi premotor superior ventral, zona Broca dhe gyrusi frontal inferior.
“Në hulumtimin tonë ne kemi treguar se, megjithëse përfaqësimi i informacionit semantik në trurin e njeriut është mjaft kompleks, ato që nxiten nga dëgjimi dhe leximi janë pothuajse identike”, shpjeguan studiuesit. Me sa duket fjalët, të lexuara dhe të shkruara, përfaqësojnë një stimul të fuqishëm, të aftë për të shkaktuar shumë reagime të ndryshme në tru.
Shumë përparësi për fëmijët
Duke marrë parasysh se dëgjimi dhe leximi janë përvoja të ngjashme dhe po aq të rëndësishme, rëndësia e leximit të përrallave për fëmijët është edhe më e dukshme. Leximi me zë gjithashtu promovon zhvillimin gjuhësor dhe psikologjik të fëmijëve.
Leximi i tregimeve dhe përrallave për fëmijët që në moshë të re gjithashtu duket se përmirëson aftësitë e tyre gjuhësore të ardhshme: sa më shpejt të mësohet një fjalë, në fakt, aq më gjatë do të depozitohet në kujtesë.