Nisja e kopshtit dhe ndërtimi i marrëdhënies me edukatoret/mësueset e fëmijës

Nga Lindita Biraci, psikologe   Komunikimi dhe ndertimi i marredhenies me mesuesen e femijes tend. Me nisjen e vitit te ri akademik, cerdhes dhe kopshtit, nisin edhe shqetesimet, pikepyetjet e prinderve ne lidhje me prezantimin, ambientimin dhe krijimin e marredhenies se femijes me mesuesen e shoket. Eshte vertet shume e rendesishme qe prinderit te takojne, njohin mesuesen e femijes se…

Learn More

Si të kuptojmë ankthin funksional nga ҫrregullimi i ankthit? Nga Eduart Tafa, psikolog

Ne zakonisht mendojme per ankthin gjithmone si gjendje negative, por kjo nuk eshte e vertete, pasi ankthi ne te vertet paraqet nje gjendje te aktivizimit fiziologjik te dobishem per mbijetese. Pothuajse të gjithë ne e ndjejme ankthin në kohë te caktuara. Ankthi është një përvojë e zakonshme, veçanërisht si një përgjigje ndaj streseve të jetës. Ankthi funksional, pervec qe na…

Learn More

Të folurit funksional; si të mësojmë fëmijët të shprehin nevojat dhe dëshirat e tyre. Nga Klaudia Sinani, logopede

Të folurit funksional Gjuha funksionale është gjuha që na nevojitet ta përdorim në situata të ndryshme gjatë përditshmërisë sonë. Mendoni rreth këtyre situatave dhe fjalët që ju përdorni më shpesh, me të cilat ndërtoni një fjalorth të vogël. Këto fjalë do t’ju ndihmojnë të ndërveproni me situatat në përditshmëri. Kjo vlen dhe për fëmijët apo të afërmit tuaj të vegjël.…

Learn More

Çfarë është Çrregullimi Obsesiv Kompulsiv (OCD)? Nga Eduart Tafa, psikolog

Çrregullimi Obsesiv-Kompulsiv (OCD) është një gjendje e shëndetit mendor e karakterizuar nga fiksime dhe detyrime që ndërhyjnë në jetën e përditshme. OCD ishte klasifikuar më parë si një çrregullim ankthi, sepse njerëzit e prekur nga kjo sëmundje mendore shpesh përjetojnë ankth të rëndë si rezultat i mendimeve obsesive. Ata gjithashtu mund të përfshihen në rituale të gjera në një përpjekje…

Learn More

Libri “Çrregullimi i vëmendjes dhe hiperaktiviteti. Udhëzues për profesionistë dhe prindër”. Nga Lorela Garuli

Libri gjendet në librarinë e Librit Universitar në Tiranë, në Prishtinë (Artini), Prizren (Altera) dhe dërgohet kudo tjetër me postë. ADHD nuk është një çrregullim i përqendruar tek “mungesa e vëmendjes” siç është njohur deri më sot. Përkufizohet më gjerë sesa kaq, si një tërësi kushtesh neurologjike; dëmtimi apo mosfunksionimi i saktë i të cilave shkakton problematika të lidhura me…

Learn More

Zhvillimi i tingujve të të folurit; a mund të përcaktojmë kohën e saktë se kur fëmija zhvillon një tingull të caktuar?

Nga Klaudia Sinani, logopede Gjuha shqipe ka dy grupe tingujsh që njihen: a. Zanore b. Bashketingëllore Tingujt prodhohen nëpërmjet lëvizjeve artikuluese nga ndërveprimi i artikulatorëve me ajrin që gjenerohet në kordat vokale, të pozicionuara në të dy anët e trakesë. Artikulimi i zanoreve realizohet nëpërmjet kalimit të lirë të ajrit në zgavrën orale, me ndryshimin e pozicionit të buzëve dhe…

Learn More

Ҫfarë është “alkoolizmi funksional”; kur alkooli keqperceptohet si vetë-mjekues. Nga Eduart Tafa, psikolog

Ҫfarë është “alkoolizmi funksional”? Një “alkoolik funksional” (ose “alkoolik me funksion të lartë”) nuk është një term zyrtar mjekësor ose diagnozë, por një term i përdorur për të përshkruar një person i cili varet nga alkooli, por që ende funksionon në shoqëri. Ky lloj personi njihet gjithashtu si një “alkoolik që funksionon aktualisht”, pasi nuk ka të ngjarë që ju…

Learn More

Përgatitja e fëmijës për të shkuar në çerdhe dhe kopsht, disa mënyra praktike

Nga Emine Vardari, psikologe    Ka shumë mënyra për ta përgatitur fëmijën tuaj mbi botën e çerdhes e të kopshtit: Vizitoni çerdhen/kopshtin së bashku me fëmijën tuaj, për t’i dhënë mundësinë të shohë klasat. Vëzhgoni herë pas here, gjatë kohës së pushimit, mënyrën sesi fëmija ndërvepron me bashkëmoshatarët dhe edukatoren, kur është në çerdhe/kopsht. Shpjegojini se çfarë ndodh gjatë ditës.…

Learn More

Në funksion të qetësisë së fëmijëve: një teknikë e thjeshtë për t’u aplikuar në situata stresante. Nga Lorela Garuli, psikologe.

Fëmijët nuk i shpëtojnë stresit dhe frikës që ngjarjet aktuale të lidhura me COVID-19 na shkaktojnë. Në këtë shkrim gjeni një teknikë të thjeshtë të cilën mund ta përdorim në formë loje. Qëllimi i saj është të na ndihmojë ne si të rritur të kuptojmë më mirë se çfarë e ndihmon fëmijën për t’u ndjerë i sigurt dhe të përpiqemi të…

Learn More

Përse është e rëndësishme që të mësojmë gjatë gjithë jetës? Nga Anxhela Dokolli, psikologe

Mësimi gjatë gjithë jetës është “ndjekja e vazhdueshme, vullnetare dhe e vetë-motivuar e njohurive, për arsye personale ose profesionale. Shpesh here ne priremi te mendojmë që mësimet do të mbarojnë sapo të mbarojë shkolla dhe universiteti. Kjo nuk është e vërtetë sepse mësimi është një proces që nuk mbaron kurrë, sigurisht nëse tek individët ekziston vullneti dhe dëshira e mirë…

Learn More